蓝天白云下

Sunshine ^^ Rainbow ^^ Aurora ~

Life, moves on :)

Sunday 30 September 2012

中秋节反思


Officially is in the process of sickness now. May be not Fresher's Flu (since I am not a fresher anymore) - may be more like a cold, in nature. But my backache is my real headache now - feel it is more like muscular sprain but not that sure - when the paracetamol and ibuprofen is going to work...?

Anyway, just finished reunion with the girls at 66.

Their 'cheerfulness' and hospitality did brighten up my heart, a bit.

女孩子们的喧闹反而衬托了我内心的寂寞。其实,日子久了,我渐渐地发现:我对太多人的场合容易反感。这是anti-social吗?我,不懂。

但是,至少有了他们的陪伴。当那些蜡烛被‘亮’起的当儿,我的心,也隐隐约约雀跃起来。

走过熟悉的Moorland Road, Herbert Road 和 West Avenue,还是老样子——就连心情,似乎也是一样。走哇走哇,才隐隐发掘:对于有些问题,我一直以来,一直都没有解决的办法,所以惟有不停不看不闻不问。。。只因为,我,没有更好的办法。

今晚的月亮,很圆很圆。虽然乌云密布,为含羞的月亮增加几层神秘的面纱,但今晚的月亮,还是很圆很圆。

明天就要开课了——Officially, 这将是我的大学生涯,最后一年,的第一天。没有多少份期待。。。但我终相信——该来的,总是要来的。船到桥头,自然直:)

"Happy back to uni." - Well, thanks guys, you too :)

No comments: